content
Vorige

Geluidsregistratie van het radioprogramma Rijnmond...

  • Nummer:
    4011_GV-2335
  • Documentsoort:
    geluidsdocument
  • Archief/Collectie/Serie:
  • Vervaardiger:
  • Beschrijving:
    Geluidsregistratie van het radioprogramma Rijnmonds Diep over de concurrentiepositie van dagbladen ten opzichte van de omroep, uitgezonden door Radio Rijnmond op 17 oktober 1993. Aan het gesprek nemen deel: Wim Huijnders, chef reclame Albert Heijn; Willem Huufken, hoofd commerciële zaken bij het Rotterdams Dagblad; Ad Verres, medewerker Nederlandse Dagblad Unie; prof. W. Fred van Raay, economisch psycholoog, Maarten van Dalen, particulier reclamemaker.
    01. Inleiding en muziek
    02. Redenen voor het verplaatsen van de Albert-Heijnadvertenties van de dagbladen naar de televisie
    03. Tijdsduur van het voorbereiden van TV-reclame
    04. Commerciële TV-stations
    05. Financiële strop voor de dagbladen
    06. Reactie van het Rotterdams Dagblad op de overstap door Albert Heijn
    07. Het richten van kranten op diverse doelgroepen
    08. De hoeveelheid reclame in kranten
    09. Het zoeken naar de juiste doelgroep in de dagbladen en op de TV
    10. De invloed van de advertenties van Albert Heijn op andere kruideniers
    11. Het slechte gebruik van het medium televisie
    12. Voordelen van commerciële omroep
    13. De laconieke opstelling van de dagbladen over het verliezen van adverteerders
    14. Het zoeken naar de kracht van dagbladreclame
    15. Muziek
    16. Creativiteit binnen de dagbladreclame
    17. Gebruik maken van nog meer media
    18. Afsluiting
    Einde opname: 54' 41".
  • Datering:
    17/10/1993
  • Trefwoorden:
  • Taal:
    Nederlands
  • Auteursrechthouders:
    RTV Rijnmond
  • Raadpleegbeperking:
    Nee
  • Nummer:
    Serie-nummer GB 2335
    Definitief nummer GV 2335

  • Verschijningsvorm:
    Geluidsband GB 2335
  • Afmeting:
    doorsnede: 1 cm (26.5)
  • Mono of Stereo:
    Stereo
  • Snelheid:
    19 cm/s